Integracja z Messenger'em

Integracja Dialogflow z Messenger’em [3]

Pierwszym krokiem do budowy chatbota pomagającego w nauce słówek, o którym wspominałem w pierwszym artykule będzie integracja z Messenger’em. Nie jest  ona skomplikowana i w zasadzie składa się z trzech kroków, które opiszę w dzisiejszym wpisie. Zapraszam do lektury.

Dialoglow umożliwia integrację bota z wieloma dostępnymi platformami, w tym z interesującym mnie w chwili obecnej – Messenger’em. Pozostałe dostępne platformy z jakimi możemy się zintegrować to:

  • Google Assistant
  • Slack
  • Viber
  • Twitter
  • Twilio
  • Skype
  • Telegram
  • Kik
  • Line
  • Amazon Alexa
  • Microsoft Cortana

Co oznacza tak duża ilość integracji? Główna tego zaletą jest fakt, że jeden chatbot może być uruchomiony na wielu platformach i nie wymaga to od nas dużo dodatkowej pracy.

Stworzenie aplikacji na Facebook’u

Pierwsze co musimy zrobić, aby zintegrować chatbota z Messenger’em to:

  • Założenie konta na Facebook’u
  • Założenie Fan Page’a, do którego będziemy integrować Dialogflow

Gdy mamy już założoną stronę na Facebook’u musimy stworzyć aplikację. Aby to zrobić:

  • Zaloguj się do Facebook Developer Console
  • Kliknij My Apps, a z rozwiniętego menu wybierz Create App
  • Powinien pojawić się pop-up z formularzem. Podaj nazwę swojej aplikacji i kliknij Create App ID.
  • Na kolejnej stronie wybierz Set-up Messenger (po kliknięciu Messenger powinien pojawić się w podmenu Products
  • W ustawieniach Messenger’a dla nowo-dodanej aplikacji wybierz stronę pod jaką chcesz podpiąć agenta i wygeneruj dla niej token

Integracja z Messenger'em

  • Skopiuj wygenerowany Access Token (będziemy go zaraz potrzebować)

Konfiguracja po stronie Dialogflow

Następnie przechodzimy do konsoli Dialogflow i kończymy konfigurację z Messenger’em:

  • W Dialogflow kliknij zakładkę Integrations
  • Wybierz Messenger
  • Po kliknięciu powinien pojawić się pop-up z informacjami do uzupełnienia (m.in. Access Token)
  • W miejscu Page Access Token wklejamy wcześniej skopiowany Token
  • W miejscu Verify Token wybieramy dowolny string (będzie on służył do weryfikacji naszego agenta)
  • Skopiuj Callback URL (przyda Ci się w następnych krokach)

Integracja z Messenger'em

Webhook

Kolejnym krokiem będzie konfiguracja webhook’ów w aplikacji Facebook’owej. W tym celu:

  • Wróć do konsoli Facebook
  • Przejdź do sekcji Webhooks w ustawieniach Messenger’a
  • Wybierz Subscribe to events
  • Wklej skopiowany z Dialogflow Callback URL
  • Wpisz, ustawiony w Dialogflow, Verify Token
  • Wybierz z eventów: messagesmessaging_postbacks
  • Kliknij Verify and Save
  • Jeśli wszystko przekopiowałeś poprawnie to webhook’i  powinny być dodane poprawnie

W tej chwili nasz chatbot jest gotowy do użycia. Co prawda aplikacja nie jest jeszcze opublikowana, a dostęp do niej ma tylko ograniczona grupa osób (ci, którzy posiadają odpowiednią rolę), ale my jako Administratorzy możemy już testować nasze postępy.

Aby zweryfikować czy aplikacja została zintegrowana prawidłowo możemy wyszukać naszą stronę na Messenger’ze i rozpocząć rozmowę. W rezultacie chatbot powinien nam odpowiedzieć domyślnym przywitaniem.

Integracja z Messenger'em

Jak widać integracja zadziałała poprawnie – strona zaczęła odpowiadać za pośrednictwem agenta Dialogflow.

A czym są webhook’i, które właśnie skonfigurowaliśmy?

Są to zapytania do zewnętrznych serwerów (w naszym przypadku do agenta Dialogflow), w momencie występienia zdefiniowanego zdarzenia ( w naszym przypadku wysłanie wiadomości – messages oraz kliknięcie w przyciski – messaging_postbacks).

Poprzednie wpisy z tej serii:

Udostępnij: