NBA uruchomiło chatbota

NBA uruchomiło chatbota na oficjalnym profilu

W ostatnich dniach listopada ogłoszono współpracę firmy GameOn z najlepszą ligą świata w koszykówce – NBA. Na czym polega na współpraca? Jednym słowem NBA uruchomiło chatbota na swoim oficjalnym profilu.

Chatbot jest bardzo rozbudowany, jeśli chodzi o funkcjonalności. Znajdziemy tu wszystko, co przeciętny kibic życzyłby sobie wiedzieć. Mamy informacje o trwających meczach (wraz z najlepszymi akcjami), skróty minionych meczów, najnowsze informacje czy archiwalne nagrania. Chatbot jest na tyle „inteligentny”, że rozumie frazy typu „LeBron dunk”, pokazując mi najnowsze filmiki z tym związane.

Ciekawą opcją jest możliwość śledzenia wybranego zawodnika lub drużyny, po wpisaniu np. follow Lakers, bot pokaże nam informacje o drużynie, a dodatkowo będzie nam wysyłał najnowsze informacje z nią związane. Dokładnie w ten sam sposób możemy śledzić wybranego zawodnika. Bot ma również dobrze widoczną sekcję z pomocą – na każdym kroku możemy poprosić o pomoc i dostać wyczerpującą informację o tym co możemy zrobić, jak to zrobić i co należy wpisać.

Ostatnią rzeczą jaka rzuciła mi się podczas eksploracji bota jest fakt, że nie spotkałem się tu z emoji. Twórcy botów często dodają emoji na przyciskach, podpowiedziach, aby wzbogacić warstwę wizualną bota i zachęcić do korzystania z niego. Tu z tego zrezygnowano – bot posługuje się tylko tekstem, a do korzystania z niego zachęca bogata treść i ilość informacji, a nie ikonki przy przyciskach.

NBA uruchomiło chatbota

Z mojej perspektywy

Od dawna uważam, że Social Media to w dzisiejszym świecie nieodłączny element sportu. Sam, jako kibic, dużo czasu spędzam na przeglądaniu Twitter’a podczas meczów lub przed meczami, w poszukiwaniu najnowszych informacji i ciekawych komentarzy. Chatboty natomiast mogą pozwolić wejść Messengerowi do łask kibiców sportowych. Ankiety nie robiłem, ale pewnie sporo osób nie traktuje Facebook’a jako źródła informacji o sporcie – brakowało tutaj informacji natychmiastowych. Może się to zmienić wraz z wdrożeniem chatbota – od tej pory dostawalibyśmy wiadomości na bieżąco, wiedzielibyśmy na bieżąco jaki jest wynik meczu, kto zdobył punkty, a kto nie jest w najlepszej formie. Chatboty sportowe otwierają też duży wachlarz możliwości marketingowych. Ligi czy kluby moga przecież tworzyć różnego rodzaju konkursy, wyzwania, angażujące użytkowników.

Zasięg? Spójrzmy na liczby:

Jest to na pewno bardzo duży potencjał do tej pory mocno niewykorzystany.

Co wy o tym myślicie? Chatboty sportowe to może być strzał w 10?



Udostępnij: