Wit.ai logo

Sztuczna inteligencja na przykładzie Wit.ai, cz. 3

poprzednim wpisie opisaliśmy podstawy uczenia modelu w systemie Wit.ai , poznaliśmy podstawową terminologię oraz opcje jakie oferuje Wit.ai wspomagające rozumienie języka naturalnego.

Dzisiaj skupimy się w jaki sposób kontrolować nasz model, jak go odpytywać, jak douczać oraz jak weryfikować poprawność jego działania.

Odpytanie API

Odpytanie API to w przypadku Wit.ai nic skomplikowanego. Żeby to zrobić wysyłamy zapytanie z  do API Wit.ai autentykując się poprzez podany w panelu token. Aby pobrać endpoint, który musimy odpytać oraz token musimy wejść w zakładkę „Settings” i wpisując przykładową frazę dostaniemy wygenerowany przykładowy adres, pod który musimy wysłać zapytanie, aby otrzymać przetworzoną odpowiedź.

Wit.ai

Do odpytania API użyjemy Postman’a  i jako odpowiedź otrzymujemy:

Wit.ai

Widać, że odpowiedź jaką otrzymaliśmy zawiera encje, które zostały wywnioskowane na podstawie szukanej frazy. Zawierają one pole ‚confidence’, którego wartość określa jak bardzo model jest pewny, że rozpoznana encja jest poprawna.

Skrzynka odbiorcza

Ok, ale wspominaliśmy, że model powinien być ciągle trenowany, aby zwiększać jego zakres i skuteczność. Ale jak możemy to zrobić? Skąd wiemy jakimi frazami, poza tymi, które sami wybraliśmy, powinniśmy go nauczyć? Z pomocą przychodzi nam zakładka „Inbox”. Znajdziemy tam frazy, które zostały wysłane do API z możliwości ich walidacji (możemy zaakceptować wniosek wyciągnięty przez Wit.ai lub go poprawić). Etap ten jest bardzo ważny, bo nigdy nie będziemy wygenerować takiej ilości potencjalnych zapytań jak prawdziwi użytkownicy.

Wit.ai

Podsumowanie

Tym wpisem zakończymy krótkie wprowadzenie do systemów NLP, a w szczególności do Wit.ai. Dowiedzieliście się w jaki sposób wykorzystać to narzędzie do rozumienia języka naturalnego, jak odpytywać API, aby uzyskać intencję użytkownika oraz jak doszkalać wytrenowany model. Wit.ai można polecić wszystkim, którzy zaczynają przygodę z chatbotami – interfejs jest prosty, intuicyjny, a dość okrojony zestaw funkcji nie spowoduje mętliku w głowie początkujących użytkowników. Bardzo duży plus za wspieranie języka polskiego, bo jest to prawdopodobnie jedyny system tego typu, który to robi. Do minusów możemy zaliczyć wspomniany już mały zakres funkcjonalności. Odczuwalny może być brak możliwości generowania odpowiedzi, brak rozpoznawania frazy w zależności od kontekstu czy brak webhook’ów w odpowiedzi na rozpoznanie intencji. Mimo tych niedogodności Wit.ai to system, który warto znać i mieć na swojej liście potencjalnych narzędzi.



Udostępnij: