Wyświetlanie 'Default message' w Chatfuel tylko raz

Sztuczna inteligencja w Chatfuel – podstawy

Sztuczna inteligencja w Chatfuel ? Owszem, istnieje coś takiego, przynajmniej w dokumentacji. W dzisiejszym wpisie opiszę w skrócie funckjonalność znajdującą się w zakładce „Set up AI„. Nazwa i określenie brzmią skomplikowanie, ale czy tak jest w rzeczywistości? Niestety fraza „sztuczna inteligencja”  została użyta nieco na wyrost i oznacza jedynie dopasowanie wpisanej frazy do zdefiniowanych słów kluczowych. Mimo swojej prostoty warto znać i wykorzystywać tę opcję, aby w szybki sposób skonstruować zalążki Smalltalk’u.

Set Up AI

Zakładka „Set Up AI„, tak jak wspomniałem na wstępie, służy do definiowania reguł na podstawie, których nasz bot potrafi udzielić użytkownikowi odpowiedzi.

Sztuczna inteligencja w Chatfuel

Definiowanie reguł

A czym jest właściwie ta reguła, którą możemy zdefiniować? Reguła jest to opis w jaki sposób chatbot ma zareagować na zdefiniowane frazy. Oznacza to w praktyce, że jeśli użytkownik napisze wiadomość podobną lub taką samą jak frazy X,Y wówczas chatbot odpowie mu zdefiniowanym zdarzeniem. Tym zdarzeniem może być albo odpowiedź w formie tekstu, albo przekierowanie do wcześniej stworzonego bloku.

Aby zdefiniować regułę/reguły musimy:

  1. Wybrać język
    • wybrany język dotyczy wszystkich zdefiniowanych reguł
    • dużo języków do wyboru (m.in. polski)
  2. Wybrać słowa na jakie zareagować ma chatbot
    • wpisana fraza przez użytkownika będzie porównywana ze zdefiniowanymi słowami kluczowymi
    • im więcej słów kluczowych w różnych formach, z literówkami, różnie odmieniane tym lepiej
  3. Wybrać akcję jaką ma wykonać bot jeśli uruchomi regułę
    • dostępne akcje to odpowiedź podanym tekstem lub przekierowanie do odpowiedniego bloku
    • możemy zdefiniować kilka akcji i mogą być one wybierane losowo

Wykorzystanie

Wiemy już jak zdefiniować reguły AI, ale kiedy tak właściwie warto tej funkcjonalności użyć? Są przynajmniej dwa zastosowania, które powinny się znaleźć w każdym chatbocie:

  • Smalltalk – czyli jako reakcja na często wpisywane frazy typu „Cześć”, „Jak się masz?”, „Co słychać?”, odpowiedzi na takie pytania na pewno sprawią, że użytkownik choć na chwilę zapomni, że rozmawia z maszyną
  • Kluczowe frazy, FAQ – często wpisywane frazy, pytania, np. „Menu”, „Pokaż menu”, „Jak zrobić…?” powinny prowadzić użytkownika do interesujących go odpowiedzi, to konieczny warunek na zadowolenie użytkowników.

Podsumowanie

Chatboty stają się coraz bardziej popularne głównie dzięki sztucznej inteligencji i jej rozwojowi. W związku z tym potencjalni użytkownicy staja się wymagający i oczekują po drugiej stronie czegoś, co chociaż w małym stopniu pokazuje inteligencję. Dobrym i wręcz obowiązkowym początkiem jest wykorzystanie tych podstawowych narzędzi jakie daje nam Chatfuel, aby w prosty sposób sprawić, że nasz chatbot zacznie zachowywać się mniej schematycznie i przewidywalnie. Istotną rzeczą podczas rozwoju chatbota jest analiza rozmów przez niego przeprowadzona – prześledzcie jakie frazy, jakie zdania i pytania wpisują Wasi użytkownicy, a będzie to dobry punkt startu, aby zaimplementować swój własny system AI.

Chatfuel Poradnik Bot



Udostępnij: